Nieuwsoverzicht

• Aangepaste openingstijden

Op donderdag 9 mei 2024 is het gemeentekantoor vanwege Hemelvaart dicht. Ook de dag na Hemelvaart, op vrijdag 10 mei 2024, zijn we gesloten. Vanaf maandag 13 mei 2024 om 9.00 uur staan we weer voor u klaar.

• Dodenherdenking in Gennep en Milsbeek

Op 4 mei 2024 waren er herdenkingen in Milsbeek en Gennep. We waren twee minuten stil om de militairen te herdenken die voor onze vrijheid vochten, en de burgerslachtoffers die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn gevallen.

• Netwerkbijeenkomst Ondernemend Gennep

Op donderdag 16 mei 2024 is de tweede editie van Ondernemend Gennep bij Center Parcs Het Heijderbos. Bent u ondernemer in onze gemeente? Dan is dit misschien wel wat voor u. De avond is speciaal voor ondernemers die hun netwerk willen versterken.

• De gemeenteraad vergadert

De raad staat aan het hoofd van de gemeente en stelt de grote lijnen vast voor het beleid. De geplande voorbereidende raadsvergadering van 13 mei 2024 komt te vervallen. Dinsdag 21 mei 2024 om 20.00 uur vindt er een voorbereidende raadsvergadering plaats.

• Bestrijding eikenprocessierups

De eiken in Gennep staan al vol in blad dankzij een warme aprilmaand. Daardoor kon de Nationale Bomenbank vorige week al starten met de preventieve bestrijding van de eikenprocessierups.

• Collegebezoek bij twee toeristische bedrijven

Op dinsdag 2 april 2024 bezocht het college van burgemeester en wethouders twee toeristische bedrijven in onze gemeente: PLEK17 in Milsbeek en De Heeren Hoeve Carpe Diem in Heijen.

• Lezing herstelproject Maasheggen

Op donderdag 22 mei 2024 organiseert IVN Natuureducatie een lezing over het Maasheggenlandschap. Tijdens deze lezing delen Gertjan Sengers en Marius Grutters hun kennis over het gebied en vertellen ze over het herstelproject.

• Alle ooievaars uit hun ei

Beschuit met muisjes voor onze Gennepse ooievaars op het stadhuis. De eerste ooievaarskuikens zijn geboren!

RSS feed Nieuws