Cliëntportaal MijnZorg Gennep en de digitale zorgmelding
Algemeen
Heeft u hulp vanuit de Jeugdwet of de Wmo? Of maakt u gebruik van een gehandicaptenparkeerkaart of het leerlingenvervoer? Goed nieuws! Voortaan regelt u alles snel en makkelijk online via 'MijnZorg' Gennep. U kunt ook online een melding doen, voor uzelf of iemand anders.
Digitaal een zorgmelding maken
Wilt u een zorgmelding doen voor uzelf?
U kunt dit eenvoudig doen via deze pagina of onderstaande knop. Dit kan gaan over jeugdzorg, Wmo, een gehandicaptenparkeerkaart of vervoer voor leerlingen. Hier kunt u inloggen met DigiD, of u kunt zonder DigiD een zorgmelding maken.
Wilt u een zorgmelding doen voor een ander?
Als u een zorgmelding wilt indienen voor bijvoorbeeld een kind, ouder, familielid of cliënt, dan kan dat via deze pagina of onderstaande knop. Zorg wel dat u toestemming heeft van de persoon voor wie u de melding doet.
Over MijnZorg
In 'MijnZorg' Gennep vindt u alles over uw zorghulp. U ziet welke hulp u krijgt, kunt nieuwe meldingen doen en de voortgang volgen. Ook uw afspraken en plannen staan netjes bij elkaar. Alles over besluiten en documenten vindt u hier ook terug. En heeft u een vraag? Stuur dan direct een berichtje naar uw consulent.
Afspraken en plannen overzichtelijk bij elkaar
Zodra we een afspraak met u plannen, voor een gesprek of meer onderzoek, vindt u deze terug in het portaal. Ook als er een plan is gemaakt naar aanleiding van uw melding, kunt u dit hier digitaal ondertekenen.
Besluiten en documenten altijd toegankelijk
Wanneer er een besluit genomen is over uw situatie, kunt u dit direct in het portaal inzien. Alle documenten die we u sturen, worden hier ook bewaard. Zo kunt u alles eenvoudig terugvinden.
Direct contact met uw consulent
Heeft u tussentijds vragen naar aanleiding van uw melding? Via het portaal kunt u gemakkelijk een bericht sturen naar uw consulent.
Hoe werkt het?
Hieronder leggen wij u uit wat de knoppen in dit cliëntportaal betekenen en wat u hiermee kunt doen:
De welkomstpagina
Onder de knop home vindt u een overzicht van mogelijke acties, agendameldingen, documentmeldingen en berichtmeldingen.
Uw lopende hulp en ondersteuning bekijken
Onder de knop Hulp ziet u lopende hulp en ondersteuning. Is uw aanvraag goedgekeurd? Dan staat dit hier ook. Het gaat hierbij om hulp vanuit de Jeugdwet, Wmo, een gehandicaptenparkeerkaart en/of het leerlingenvervoer.
Uw afspraken bekijken
Via de knop Agenda ziet u welke afspraken er zijn, op welke dag, wie erbij zijn en waar het gesprek is.
Uw documenten bekijken
De knop Documenten geeft u toegang tot alle documenten die de gemeente u heeft gestuurd over uw zorgmelding of aanvraag. Denk aan ontvangstbevestigingen, maar ook afspraakbevestigingen, (leefzorg/evaluatie)plannen en besluiten (beschikkingen).
U kunt ook zelf documenten naar de gemeente uploaden. Klik op Document Uploaden en kies het bestand dat u wilt delen.
Als u een plan moet ondertekenen, kunt u dat ook doen via de knop Documenten. U vindt de optie om te ondertekenen achter de titel van het document. U kunt het plan hier ook downloaden:
Een bericht versturen naar uw consulent
Heeft u een vraag of opmerking over uw zorgmelding of aanvraag? Dan kunt u via de knop Berichten gemakkelijk een bericht sturen naar uw consulent of behandelaar.
Samenwerken aan een plan of (nieuwe) zorgmelding maken
In dit cliëntportaal kunt u samenwerken aan een plan en/of een (nieuwe) zorgmelding indienen. Dit doet u via de knop Formulieren.
Naar aanleiding van de zorgmelding start er een onderzoek. Dit onderzoek bestaat meestal uit een (keukentafel)gesprek en het invullen van een (leefzorg)plan of evaluatieplan als er al hulp en ondersteuning is. Als cliënt kunt u een groot deel van dit plan digitaal invullen. Of u dit wilt, bespreken we met je tijdens het keukentafelgesprek.
Heeft u de vragen ingevuld? Dan krijgt de consulent die uw aanvraag behandelt een bericht dat het plan klaar staat. De consulent kan het plan aanvullen. Als het plan compleet is, ontvangt u het opnieuw in het cliëntportaal zodat u het kunt ondertekenen.
Hieronder ziet u hoe dit eruit ziet. Als u klikt op naar leefzorgplan Wmo(/Jeugd) komt u terecht bij de in te vullen vragen in het plan. Als u een (nieuwe) zorgmelding wil doen, klikt u op: Naar Hulpvraagformulier Sociaal Domein.
Wat gebeurt er na uw zorgmelding?
Als u ons een zorgmelding doet, proberen we binnen 2 dagen terug te bellen. We geven u antwoord op uw vraag als dat kan, of plannen een gesprek. Dit gesprek kan via de telefoon of, als het nodig is, bij u thuis. Samen kijken we naar uw situatie en zoeken we naar oplossingen.
Uw e-mailinstellingen aanpassen
Krijgt u een nieuw bericht of document van ons via het cliëntportaal? Dan mailen we u. Dit geldt ook voor het ondertekenen van documenten of afspraken. Wilt u dit liever niet? U kunt uw voorkeuren aanpassen via Mijn gegevens. Let op: verandert hierna iets in uw aanvraag, dan mailen we niet.
Wie ziet uw gegevens in MijnZorg?
Uw gegevens in MijnZorg zijn veilig. U ziet ze alleen als u inlogt met uw DigiD. Tip: geef uw inloggegevens nooit aan anderen.
Hulp nodig?
Heeft u hulp nodig bij het inloggen of het maken van een zorgmelding? U kunt terecht bij de Papieren Brigade. Zij zijn elke maandag van 14:00 tot 16:00 in de Bibliotheek Gennep met een gratis inloop spreekuur.
Heeft u al zorg van de gemeente of twijfelt u? Dan kunt u ook hulp krijgen van dorpsondersteuners, wijkverbinders, onafhankelijke cliëntondersteuners van MEE of maatschappelijk werkers van Synthese.
Voor vragen zijn wij ook bereikbaar. Bel Team Toegang van maandag tot donderdag tussen 8.30-12.30 en 13.30-17.00 en op vrijdag van 8.30-12.00.
Ons nummer is (0485) 494141, of mail naar gemeente@gennep.nl.